42% minder verkopen bij trage webwinkel

Geplaatst op: 03 jan 2013 door Redactie

Uit een onderzoek uit 2011 blijkt dat 42% van de bezoekers het aankoopproces vroegtijdig afbreekt bij een trage webwinkel. 34% van deze bezoekers doet vervolgens een aankoop bij een concurrerende partij.

De laadtijd van een pagina is daarom heel erg belangrijk, als bezoekers te lang moeten wachten voordat ze een pagina te zien krijgen haken ze snel af. Als richtlijn kan je er vanuit gaan dat je pagina binnen de 1,0 seconden geladen moet zijn om geen bezoekers te verliezen dit kan je testen met deze handige tool. In deze tool kun je de laadtijd van een website testen vanaf verschillende locaties. Hier in zie je bijvoorbeeld welke bestanden er op een pagina geladen worden, en welke een langere laadtijd hebben dan anderen. Op die manier kun je vervolgens de knelpunten effectief verhelpen. Er zijn verschillende factoren die meewegen bij de snelheid van je webwinkel dit is onder andere: de webhosting (snelheid van de server), zwaarte van het gebruike webwinkelsysteem, en de opbouw van de gebruikte code.

Het is vrijwel altijd mogelijk om het webwinkel systeem te optimaliseren door het gebruik van een cache / booster module. Deze haalt de pagina op en slaat deze voor een bepaalde tijd op in het cachegeheugen van de server waardoor de laadtijd van de webwinkel soms wel met 150% verbeterd kan worden. Mijn bedrijf Webzo kan hierin advies geven en de optimalisatie uitvoeren.

Geplaatst in: Marketing, Nieuws

Geschreven door: Redactie

Plaats een reactie