Boost je bedrijf met bedrukte pasjes

Geplaatst op: 25 mrt 2019 door Wim

Huh?! Lees ik dat nou goed, mijn bedrijf een boost geven met pasjes?! De passen waar we hierover spreken zijn de PVC pasjes en deze pasjes kunnen je bedrijf een flinke boost geven.

Veel bedrijven maken al gebruik van dit soort pasjes, kijk zelf maar eens in je portemonnee, hoeveel pasjes van bedrijven zoals de Albert Heijn of de Hema tel je wel niet. Te veel he, stiekem zijn we toch wel een beetje verslaafd aan al die pasjes. Deze pasjes blijken namelijk te werken, je hebt zelf niet voor niets zoveel zulke pasjes in je portemonnee zitten. Bedrijven laten al deze pasjes mooi bedrukken zodat ze ook nog eens visueel aantrekkelijk zijn.

Maar waarvoor worden ze dan gebruikt?

Achter zo’n pasje moet natuurlijk wel een goede strategie zitten, Albert Heijn heeft niet zomaar zulke pasjes laten maken. Achter deze pasjes zit namelijk vaak een loyaliteitsprogramma, kijk maar eens naar de Albert Heijn, de welbekende bonuskaart heb je nodig om de kortingen te krijgen van de weekaanbiedingen en ja jij bent zo gek om dit pasje telkens mee te nemen om die euro korting te pakken op dat lekker stukje vlees.

De reden dat dit zo goed werkt is omdat je bouwt aan de top of mind positie waardoor de kans kleiner wordt dat de klant maar een keer je winkel bezoekt. Dit resulteert uiteindelijk weer in het verhogen van de klantwaarde, ze komen namelijk vaker terug en geven dus ook steeds meer uit. Hiernaast is het ook nog aanlokkelijk vanuit een technologisch perspectief, in tijden van big data kun jij door zo’n programma ook aan de slag gaan met data verwerking, deze programma’s leveren je namelijk heel veel informatie over de klant op! Stel je voor dat een klant ineens luiers begint te kopen, dat kun je bijna met zekerheid stellen dat zij zwanger is. Hierop kun jij vervolgens weer inspelen met een actie, een logische vervolgstap is dan namelijk ook om acties persoonlijker te gaan maken.

Nog steeds niet erover uit wat de voordelen zijn van zo’n pasje? Kijk dan maar eens goed naar aan hoeveel loyaliteitsprogramma’s jij wel niet meedoet.

 

Geplaatst in: Marketing, Ondernemen

Geschreven door: Wim

Plaats een reactie