Direct mailing: wat is het en wanneer zet je het in?

Geplaatst op: 05 apr 2018 door Redactie

Als het gaat om het optimale uit je proces halen, dan gaat het natuurlijk om alle facetten. Dat doe je bijvoorbeeld door ook het verkoopproces geheel te stroomlijnen. Een belangrijke factor hierin kan direct mailing zijn. Bij lange na niet iedereen is hier echter mee bekend. Daardoor zijn de voordelen en nadelen niet goed duidelijk. Ook het juiste moment van versturen is bij veel mensen een vraagteken. Meer kennis hiervan kan de omzet van je onderneming flink doen stijgen.

Gerichte marketing
Direct mailing is een onderdeel van de marketingstrategie. Het is de meest directe vorm die je kunt bedenken op dit vlak. Het is een mailing die specifiek gericht is op de ontvanger. In plaats van een algemene actie, zoals bijvoorbeeld een folder, wordt er bijvoorbeeld een uitnodiging of actie verstuurd. Dit kan specifieke klanten over de streep trekken om bijvoorbeeld een aankoop te doen. Dit is dan ook de reden waarom deze vorm zo populair is gebleven en recentelijk juist weer meer en meer wordt toegepast door ondernemers.

Per post
Het goede aan direct mailing is dat het nog per post kan gaan. Daardoor blijft er iets tastbaars van over. In een digitale tijd waarin veel e-mails en berichtjes worden verstuurd, is het immers al snel mogelijk dat berichten in de vergetelheid raken. Dit is anders wanneer de post komt en een uitnodiging of actie binnenkomt. Deze krijgt een vaste plek en zal steeds in herinnering worden geroepen. Dit betekent dus dat de kans op succes ook een flink stuk groter is dan wanneer je digitaal aanbiedingen doet aan klanten.

Een goede lijst opstellen
Wat vooral belangrijk als er op deze manier direct aan de slag gegaan moet worden, is het opstellen van en goede lijst. Wie moet er wel benaderd worden en wie juist niet? Alleen al om te zorgen dat het succes gemaximaliseerd moet worden is het belangrijk om voldoende kennis van je klanten te hebben. Zo weet je precies wie interesse kan hebben in bepaalde zaken en wie dit juist niet zullen hebben. De juiste mailinglijst kan dus vaak de sleutel zijn tot het bereiken van het gewenst resultaat.

Een expert inschakelen
Om een goede mailing te maken is hulp van kenners onontbeerlijk. Het gaat dan om hulp bij het maken van een goede mailinglijst. Ook hulp bij het maken van een goede mailing, bijvoorbeeld op het gebied van design, maar ook het aanbod dat wordt gedaan, kan zeer welkom zijn. Door met een partner te werken die veel ervaring heeft opgedaan door de jaren heen kan zekerheid worden gekregen over de mate waarin een direct mailing campagne kan slagen. Uiteindelijk is dit voor een ondernemer natuurlijk met afstand het belangrijkst. Je wilt immers doelen bereiken.

Geplaatst in: Marketing

Geschreven door: Redactie

Plaats een reactie