Hoe zet ik influencers in voor mijn SEO?

Geplaatst op: 16 nov 2017 door Redactie

Wie zakelijk succesvol wil zijn, moet online succesvol zijn. De mogelijkheden om online succesvol te zijn worden echter steeds kleiner. Tenminste, wanneer je niet weet wat je doet. Het is namelijk nog altijd goed mogelijk om in het digitale tijdperk op te vallen. Bijvoorbeeld door influencers in te zetten voor je SEO. Daarvoor roep je bijvoorbeeld de hulp in van Hulc.nl. Het is immers niet gemakkelijk om als leek precies te begrijpen hoe je dergelijke campagnes moet aanpakken om succesvol te zijn. Hulp van de experts kan dan veel helpen.

Meer in eigen hand
Met de opkomst van bijvoorbeeld sociale media leek het zo nu en dan alsof je populariteit en succes niet langer in eigen hand had. Het was af te wachten of iemand met veel online gezag jou zou oppikken en je op die manier een duwtje in de goede richting kon geven. Een dergelijk persoon met gezag werd ook wel een influencer genoemd. Dit was immers iemand die andere mensen wist te beïnvloeden om iets wel of niet te doen. Tegenwoordig kan je dit echter weer meer in eigen hand houden.

Publishers
Eigenlijk zijn de influencers gewoon uitgevers van hun eigen mediakanaal. De dingen die zij doen kan je vergelijken met de manier waarop reclame, nieuwsitems en televisieprogramma’s in vorige decennia invloed hadden. Die publishers kun je dus ook ertoe doen bewegen om jou te helpen wat groter te worden. Dit kan onder andere goed zijn voor je vindbaarheid online. Als veel van deze zogenaamde publishers linkjes naar jou plaatsen, dan zullen de zoekmachines dit oppikken en jou verder opstuwen in de resultaten. Het is dan natuurlijk wel belangrijk dat dit op de juiste manier wordt gedaan.

Aansluiten op de doelgroep
Dit is dan ook het moment waarop experts zoals Hulc instappen. Het is namelijk belangrijk dat de influencers die je inzet wel aansluiten op de doelgroep die je wilt bereiken. Anders zal je er namelijk slechts beperkt effect van hebben. Je moet namelijk zorgen dat je veel en gemakkelijk onder de ogen van je potentiële klanten komt. Door een expert te laten helpen bij het vinden van geschikte partijen kan je al snel een heel eind komen. Daarnaast is er nog een andere belangrijke reden waarom dit op de juiste manier moet worden gedaan.

Echtheid
In alle opzichten is echt zijn belangrijk. Dit geldt voor het beeld dat de doelgroep van jou als ondernemer heeft. Wanneer je niet als echt en oprecht wordt gezien zal niemand jouw product of dienst afnemen. Tegelijkertijd moet je ook door de zoekmachines als echt worden gezien. Eén van de redenen waarom snelle groei online niet meer gemakkelijk is, is dat de machines zogenaamde neplinks niet meer meewegen in hun algoritme. Het is dus belangrijk om juist door de influencers, die wel van waarde zijn, te worden aangeprezen met links.

Geplaatst in: Marketing

Geschreven door: Redactie

Plaats een reactie