Meten is weten met Google Analytics op je website

Geplaatst op: 05 jan 2013 door Wim

googleanalyticsMeten is weten een spreekwoord wat vandaag de dag niet alleen voor de timmerman maar ook voor website en winkelwinkel eigenaar van belang is. Weet je bijvoorbeeld hoeveel bezoekers er op je website komen? En via welke kanalen komen de meeste bezoekers? Google Analytics kan je hier inzicht in geven. Het is een gratis online programma van Google welke je met een simpele code kan integreren binnen je website. Het is dé zakelijke webanalyse-oplossing met krachtige en gemakkelijk te gebruiken functies. Met Google Analytics krijgt je een duidelijk beeld van de bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves.

Uit deze gegevens kan je belangrijke informatie halen met betrekking tot reclame en promotie. Heeft bijvoorbeeld die flyer met actielink naar de website wel zoveel bezoekers opgeleverd? Of is het verstandig om een advertentie voor je pagina op Facebook te plaatsen? Aan de hand van de informatie uit Google Analytics kun je zowel binnen je website als erbuiten aanpassingen maken aan reclame en promotie.

Weten is aanpakken
Nu je met Google Analytics weet wat de knelpunten binnen je website zijn kan je deze gericht aanpakken. Is er bijvoorbeeld een pagina waar bezoekers snel wegklikken? Of haken mensen vaak af in het winkelmandje van je webwinkel? Door gerichte optimalisatie van deze pagina’s kan je het aantal verkopen in je webwinkel laten toenemen.

Hulp nodig?
Weet je niet goed hoe je Google Analytics op je website integreert? Of wil je geholpen worden het het optimaliseren van je website of webwinkel naar aanleiding van Google Analytics statistieken? Dan kan ik je met mijn bedrijf Webzo daarin van dienst zijn.

Geplaatst in: Marketing

Geschreven door: Wim

Plaats een reactie