Relatiegeschenken als marketingtool inzetten; zo doe je dat

Geplaatst op: 16 aug 2018 door Wim

Vindt u het tijd om uw zakelijke relaties te versterken? Dan is het slim om gebruik te maken van relatiegeschenken. Misschien klinkt het wat oubollig, maar niets is minder waar. Door op tactische momenten het perfect cadeau te geven, promoot u uw bedrijf of merk op een handige manier. Maar hoe werkt dat nou precies?

Waarom relatiegeschenken?

De voordelen van relatiegeschenken zijn ontzettend groot. Niet alleen zorgt u dat uw klant of zakenpartner even een glimlach op zijn of haar gezicht krijgt, u zorgt ook voor een goede klantenbinding en versterkt de zakelijke relatie. Met een relatiegeschenk doet u daarnaast nog iets slims: u zorgt dat uw bedrijf, uw merk of uw slogan altijd gepromoot wordt, ook als iemand helemaal niet bezig is met uw bedrijf. Want een logo op een koffiemok, een handige powerbar met uw slogan of een stevige stormparaplu met uw bedrijfsnaam zorgt ervoor dat uw naam altijd top of mind is bij de gebruiker van dit product. Bovendien onderscheidt u zich met relatiegeschenken van andere bedrijven. Iets doen is in dit geval vaak beter dan nietsdoen. Bovendien wordt het gewaardeerd wanneer u uw dank toont voor de aankoop van uw klant of de samenwerking met een ander bedrijf.

Welk relatiegeschenk en wanneer?

Het kan soms wel uitdagend zijn om te kiezen voor het juiste relatiegeschenk. U wilt iets leuks geven, maar het moet ook bruikbaar zijn en niet in een hoek belanden. Sta daarom even stil bij de ontvanger van uw geschenk. Is het een man, een vrouw, een jongere, een gadgetfreak of een echt buitenmens? Met bijzondere relatiegeschenken waar u echt over na heeft gedacht, heeft u al snel een streepje voor bij de ontvanger. Zorg bovendien dat de timing van uw geschenk goed is. Een mooi strandlaken cadeau geven middenin de herfst heeft niet zoveel nut. Een zakje bloembollen middenin juli zet ook weinig zoden aan de dijk. Denk bovendien na over bijzondere momenten in het leven of het bedrijf van de ontvanger. Houdt uw klant enorm van wielrennen, dan is de Tour de France een mooie gelegenheid om uw cadeau op aan te passen. Heeft u te maken met een bedrijf in huisdierenvoeding, dan is Dierendag een leuke aanleiding voor een geschenk.

Wat voor geschenk u ook kiest, als duidelijk is dat u goed heeft nagedacht over het product en de timing en met iets bijzonders voor de dag komt, dan zult u zien dat de goodwill die u kweekt met uw zet vanzelf beloond wordt.

Geplaatst in: Ondernemen

Geschreven door: Wim

1 Reactie op dit artikel.

  1. Andykaufmantony schreef:

    Activated Carbon Cycling Face …that is the finish of this post. Right here you will come across some web sites that we believe you will value, just click the links over…

Plaats een reactie