Tips bij het verhuizen van je kantoor

Geplaatst op: 03 nov 2017 door Wim

Een verhuizing is een hele organisatie, zeker als het om het verhuizen van een bedrijfsinventaris gaat. Als je kantoor gaat verhuizen dan vereist dit een nauwkeurige planning. Met deze tips verloopt de verhuizing vlekkeloos.

Begin op tijd met de voorbereiding
Wanneer je kantoor gaat verhuizen naar een nieuw pand, zorg dan voor een goede planning. Als het gaat om nieuwbouw, dan weet je wanneer het pand wordt opgeleverd. Gaat het om een bestaande locatie dan weet je wanneer je de sleutels krijgt. Pas hier je planning op aan en zorg dat deze haalbaar is. Er moet waarschijnlijk veel worden ingepakt en dat kost tijd. Neem die tijd om te voorkomen dat je hopeloos in tijdnood komt.

Maak goede afspraken met een verhuisbedrijf
Wil je de verhuizing door een professionele verhuizer laten uitvoeren, maak dan tijdig een afspraak en plan een datum. Desnoods een paar maanden van tevoren, maar dan weet je wel zeker dat de verhuizer op de door jou gewenste datum beschikbaar is. Als je de folders voor de feestelijke heropening al hebt laten drukken, dan is het buitengewoon frustrerend als blijkt dat het verhuisbedrijf juist rond jouw gewenste verhuisdatum geen ruimte meer heeft in de agenda.

Zelf doen is een optie
Als de kantoorinventaris niet zo omvangrijk is dan is het natuurlijk ook een optie om de verhuizing zelf te doen. Je kunt een busje huren bij een verhuurbedrijf in de buurt en daarmee de spullen zelf naar je nieuwe pand brengen. Het zou dan natuurlijk wel fijn zijn als je daar wat hulp bij krijgt, want als je een bus huurt dan zal je de verhuizers zelf moeten regelen. Ook kun je in een busje natuurlijk niet zo veel in één keer vervoeren. Houd er dus rekening mee dat je meerdere keren moet rijden. Ook heb je voor het mogen besturen van een bestelbus een rijbewijs E nodig.

Verhuizen zonder stress
Door alles goed te plannen en al ver van tevoren te beginnen met opruimen en weggooien van overtollige spullen zal de verhuizing van je kantoor naar alle waarschijnlijkheid vlot verlopen. Als je een goede en haalbare planning maakt waarin alles op rolletjes loopt dan kun je vol frisse moed in je nieuwe kantoorpand aan de slag.

Geplaatst in: Ondernemen

Geschreven door: Wim

1 Reactie op dit artikel.

  1. Bas schreef:

    Handige tips waar goed mee rekening moet worden gehouden als je gaat verhuizen van kantoor.

Plaats een reactie