Waarom een antwoordservice je onderneming verder brengt

Geplaatst op: 02 aug 2013 door Sander Wijdemans

Een goede communicatie levert ondernemers het meeste resultaat op. Veel van hen denken dat dat betekent dat ze altijd bereikbaar moeten zijn voor hun klanten. Dit gaat even goed, maar zodra je het drukker krijgt, zul je wel eens een telefoontje moeten laten schieten. Dat kan erg schadelijk voor je bedrijf zijn; je kunt een reputatie krijgen die helemaal niet bij je past, of je potentiële klant zoekt een andere leverancier, waardoor je omzet misloopt.

Dé manier om te voorkomen dat je bedrijf te lijden heeft onder een slechte(re) bereikbaarheid, is door een antwoordservice in te schakelen. Een antwoordservice neemt de telefoon voor je op en zorgt zo voor een goede eerste indruk. In sommige gevallen kan de beller direct verder geholpen worden, in andere gevallen wordt de boodschap genoteerd, zodat iemand anders later kan terugbellen. In alle gevallen is het bedrijf goed bereikbaar en zijn de bellers tevreden.

Focussen op kerntaken
Hoewel vaak wordt gedacht dat een antwoordservice pas rendabel is als een bedrijf erg groot is, hoeft dat niet zo te zijn. Hoewel het prettig is als mensen je bellen, kunnen teveel telefoontjes ook storend zijn. Als je steeds aan de telefoon bent, kun je je namelijk niet richten op je kerntaken en blijf je als het ware stilstaan. Ook kun je klanten en medewerkers tijdens het bellen niet de aandacht geven die ze verdienen. Dit kan ook weer leiden tot ergernissen. Een antwoordservice filtert de telefoontjes en geeft de belangrijke boodschappen door. Zo kun je je op vaste tijden bezig houden met telefoongesprekken, terwijl je de rest van de dag gebruikt om je onderneming te laten groeien. Zo betaalt die antwoordservice zich binnen no-time terug!

Dit artikel is geschreven in samenwerking met: Stipt

Geplaatst in: Marketing, Ondernemen

Geschreven door: Sander Wijdemans

Sander Wijdemans is SEO specialist bij Easy Internet Marketing. Als SEO specialist is hij verantwoordelijk voor de vindbaarheid van zijn klanten op het internet en heeft hij een belangrijk aandeel in de externe online communicatie van deze klanten.

1 Reactie op dit artikel.

  1. Victor schreef:

    Goed dat je zegt dat het belangrijk is om je op je kerntaak te focussen. Een antwoordservice zorgt dan altijd voor de juiste bereikbaarheid zonder verwarring te wekken.

Plaats een reactie