Zakelijk verhuizen; 5 tips

Geplaatst op: 15 jul 2014 door Wim

Bedrijfsmatig verhuis je nogal eens. Zeker kleinere bedrijven en startups wisselen eenvoudig van ruimte.  Uitbreiding, inkrimping of gewoon richting een andere stad resulteert in een nieuwe bedrijfsruimte en alles wat hierbij komt kijken. Een (kleinzakelijke) verhuizing is vaak zelf uit te voeren. Hierbij 5 tips.

Adres wijziging
Uiteraard moet het adres worden gewijzigd. Maar in de praktijk raak je toch post kwijt. Wie gebruikt je adres nou precies en bij wie moet je dus je adreswijziging doorvoeren? Eigenlijk kom je hier nooit helemaal achter. Wijzig je adres direct bij de relaties waar je veel contact mee hebt. Voor de relaties waarvan je niet direct wist dat ze je oude adres nog gebruikten is er de PostNL doorstuurservice. Hiermee zorgt PostNL voor het doorsturen van de post naar je nieuwe adres. Zo heb je dus nog even om uit te vinden wie je oude adresgegevens nog gebruiken. De service is zeer betaalbaar.

Afval
 Een verhuizing levert afval op. Bedrijfsafval heeft soms speciale aandacht nodig. Denk aan archiefvernietiging, chemisch afval of gewoon veel regulier afval. Een rolcontainer huren is geen overbodige luxe. Het afval wordt ingezameld en zo milieu vriendelijk mogelijk verwerkt. Een bedrijf als Milieu Service Nederland levert containers en verwerkt afval.

Verhuiswagen/busje huren
Op het moment dat je zelf je verhuizing regelt (en dus geen verhuisbedrijf inhuurt), heb je het juiste vervoer nodig. Een personenauto volstaat dan natuurlijk niet meer. Huur een busje dat minimaal 10 m3 inhoud heeft. Hoe minder vaak je moet rijden, hoe efficiënter een verhuizing gaat. Bedrijven als Borent, Hertz en Europcar hebben een flink wagenpark met goede verhuisbusjes. De prijzen liggen dicht bij elkaar, hoewel Borent de goedkoopste van deze 3 is. Let op het aantal ‘vrije kilometers’. Dit is het aantal kilometers dat bij de prijs inbegrepen zit. Daarboven reken je af per kilometer.

Tijdelijke opslag
Soms, en zeker bij inkrimping, kan tijdelijke opslag een uitkomst zijn. Extern wat spullen opslaan die niet weggegooid of verkocht kunnen worden, kan tegenwoordig vrijwel overal in Nederland binnen een straal van 10 kilometer. Grote partijen als Citybox en Shurgard bieden units aan wat je 24/7 bij je spullen kan. Een kleine innovatieve speler, genaamd PickupBox, biedt tijdelijke opslag aan met haal- en brengservice. Dit scheelt dus geld omdat je geen busje meer hoeft te huren. Wel zo gemakkelijk.

Nutsdiensten
Energie en internet zijn uiteraard nodig voor het nieuwe kantoor. Verhuis de oude abonnementen mee of, als dit niet mogelijk is, stap over. Het kan trouwens nooit kwaad om van jaar tot jaar de lopende abonnementen opnieuw onder de loep te nemen.

Hopelijk helpen deze tips je bij een zakelijke verhuizing. Het blijft helaas toch altijd even afzien…

Geplaatst in: Ondernemen

Geschreven door: Wim

3 Reacties op dit artikel.

  1. BEdankt voor de tips! erg handig!

  2. SVS rotterdam schreef:

    Leuke tips, heb ze naar onze klanten door gestuurd:).

  3. BVS schreef:

    Bedankt voor de handige tips

Plaats een reactie