Zorg voor een duidelijke Call-to-action in al je uitingen

Geplaatst op: 15 jan 2013 door Wim

Of het nu gaat om een aankoop in de webwinkel of de aanvraag van een offerte: iedere ondernemer wil zijn bezoeker aansporen om tot actie over te gaan. Maar hoe doe je dat op de juiste en meest subtiele manier? Hieronder volgen een aantal tips om een goede Call-to-action te verwerken binnen je website, webwinkel, flyer of andere reclame-uiting. Maar eerst wat verheldering: wat is Call-to-action?

Call-to-action?
Letterlijk gezien is het een oproep tot actie, een begrip wat veel gebruikt wordt in marketing, om potentiële kopers na het ontvangen van een reclameboodschap tot een specifieke handeling over te halen. Een Call-to-action kan bijvoorbeeld zijn: ‘Schrijf je hier in voor onze nieuwsbrief’, maar het kan ook een balk zijn met: ‘Bel nu voor een advies op maat!’.

De ideale Call-to-action:
1. Bevat een werkwoord;
2. Is kort en krachtig;
3. Schetst wat volgt (“U doet dit, wij doen dat”).

Duidelijk zichtbaar
Een Call-to-action moet onderdeel worden van je complete bedrijf. Zet deze in de handtekening van de mailtjes die je verstuurd of plaats deze onderaan bij iedere (informatieve) tekst op je webpagina. Zorg dat bij iedere uiting die je als bedrijf doet, je duidelijk neerzet wat je van de klant verlangt.

Call-to-action met kleur
Een goed voorbeeld van een juiste Call-to-action is het werken met een opvallende bestelknop binnen een webwinkel. Een goed voorbeeld hiervan is Zalando:

zalando
Hier is duidelijk zichtbaar wat Zalando van de klant verlangt, namelijk het product in het winkelwagen stoppen. Dit is daarom ook de button die het meest opvalt op de pagina.

En dan mijn Call-to-action
Wil je meer informatie over het werken met een duidelijke Call-to-action? Neem dan vrijblijvend contact op met mijn bedrijf Webzo.

Geplaatst in: Marketing, Nieuws

Geschreven door: Wim

Plaats een reactie