In onderstaand overzicht geef ik je een aantal eenvoudige tips die wellicht helpen om Sociale Media zoals Twitter beter in te zetten voor jouw bedrijf. Een van de belangrijkste tips is dat je ook als bedrijf je volgers terug moet gaan volgen. De volgers van je account zijn de mensen die interesse hebben in uw bedrijf en die vinden het fijn als je als bedrijf ook laat weten dat te waarderen en dus vervolgens terug te volgen. Hieronder volgen de vijf tips voor het zakelijk gebruik van Twitter:
1. Zorg voor nuttige Tweets
– Twitter niet te veel en niet te weinig (20 tweets per dag is echt maximaal)
– Mensen volgen het bedrijf omdat het iets toevoegt, ga daar verstandig mee om
– Twitter nuttige informatie en ga niet ‘schreeuwen’ wat je allemaal kan betekenen voor je volgers
– Wees niet bang om gratis informatie te geven. Wie geeft, zal ook terugontvangen.
2. Volg de juiste mensen
– Volg mogelijke klanten
– Volg huidige klanten
– Volg de concurrentie, om te zien wat er daar speelt.
3. Verras uw volgers
– Start bijvoorbeeld een kortingsactie alleen voor Twitter volgers.
4. Blijf scherp
– Zoek regelmatig op uw bedrijfsnaam om te weten wat iedereen over uw bedrijf zegt.
5. Wees open en eerlijk
– Reageer ook op negatieve Tweets, maar blijf professioneel.
– Ga de dialoog aan, maar wees altijd open en eerlijk.
– Bang voor de waarheid? dan kunt u beter niet gaan Twitteren.
Je bent actief op verschillende Social Media netwerken, maar waar zit nu echt jou doelgroep? en hoe kan je deze tevreden stellen? en mogelijk zelfs klant maken? Webzo kan dit voor jou duidelijk in kaart brengen, en zorgen voor meer relevante volgers.