In het bedrijfsleven is het ontzettend belangrijk om te investeren in een goede relatie. Dit geldt zowel voor bestaande als nieuwe klanten. Komen klanten of prospects bij jouw op kantoor, dan wil je er alles aan doen dat ze met een positieve ervaring weer de deur uit gaan. Maar hoe doe je dat en waar moet je op letten? Hieronder geven wij 4 tips.
Stuur eens een berichtje
Een afspraak gepland staan? Stuur je klanten een dag voor de vergadering een e-mail of berichtje met de laatste informatie. Vermeld in dit bericht nogmaals de locatie en het tijdstip en laat blijken dat je uitkijkt naar de ontmoeting. Dit maakt jullie ontmoeting de volgende dag een stuk persoonlijker.
Een goede eerste indruk bij jou op kantoor
Als een klant bij jou op kantoor komt, maak je een goede indruk als alles goed geregeld is en voorspoedig verloopt. Moeten zoeken naar een parkeerplaats is ontzettend irritant. Zorg dus dat er een beschikbaar is. Vervolgens komt je bezoeker binnen bij de receptie. Een representatieve en vriendelijke receptioniste is dus belangrijk. Zorg er ook voor dat de receptioniste op de hoogte is van de komst van de klant. Zo ontstaan er geen onduidelijkheden en wordt jouw klant direct goed geholpen. Je klant voelt zich hierdoor serieus genomen en dat werkt positief voor de beleving.
Bereid je gesprek tot in de puntjes voor
Niet alleen de receptioniste moet een goede indruk achterlaten, maar zeker ook jij als gastheer of vrouw. Laat de klant niet wachten en heet jouw bezoek netjes welkom. Bereid je gesprek goed voor en maak een begeleidende en persoonlijke presentatie. Zorg dat goede koffie en thee klaar staan in een kopje met het logo van jouw bedrijf erop. Ook een waterflesje met je eigen logo erop is een slimme zet. Deze zijn heel eenvoudig te bestellen bij Waterreclame. Met een waterflesje maak je meer indruk en het is ook nog eens lekker verfrissend.
Behoud ook contact na afloop
Is het gesprek goed gegaan en heb je het gevoel dat het bezoek tevreden en met een positieve indruk jouw kantoor verlaat? Dan zijn de eerste grote stappen gezet. Vergeet echter niet om de klant na afloop van de vergadering te bedanken in een e-mail en de belangrijkste documenten mee te sturen. Benieuwd of je iets kunt verbeteren? Dan kun je dit gerust vragen.
Met bovenstaande tips bezorg je jouw klant een positieve beleving tijdens een bezoek op jouw kantoor. Dit zorgt voor een positieve indruk en vergroot de kans dat zij met jou in zee gaan. Is de bezoeker al langer klant? Dan versterkt dit de klantrelatie. Net zo belangrijk.